Shrek The Third - (Şrek 3)
Sayfaya git: 1, 2, Sonraki

Sailor Moon Forum -> Müzik, Sinema ve Diziler -> Yabancı Filmler
 
Yazar
Mesaj
SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Efsane Üye



Yaş: 30
Kayıt: 09 Hzr 2007
Mesajlar: 1,660
Cinsiyet: Kız
Nerden: İstanbul
Teşekkür: 11

Durumu: Çevrimdışı

SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
Tanıtım

Kral Harold hastalanınca taht için uygun bir varis bulmak Shrek'e düşer. Aksi takdirde tahta geçeceği için çok sevdiği bataklıktan ayrılmak zorunda kalacaktır. Bu konuyla ilgili olarak Eşek ile Çizmeli Kedi'yi görevlendiren Shrek, taht için en doğru varis olarak gördüğü kişiyi gözüne kestirir. Bu kişi, Fiona'nın asi ruhlu kuzeni Prens Artie'den başkası değildir. Öte yandan çok çok uzaklarda Fiona'yı bir zamanlar yüzüstü bırakıp terk eden eski nişanlısı Prens Charming, tahtı ele geçirmek için peri masallarından topladığı kötü adamlar ordusuyla kentte fırtınalar estirmektedir. Ancak kenti savunmaya kararlı olan Fiona ile annesi Kraliçe Lillian'ın peri masallarındaki iyi insanları yanlarına topladığından haberi yoktur.

Shrek, Eşek ve Çizmeli Kedi’nin, "geleceğin kralı" olarak gördükleri Artie’yi daha mükemmel olması için değiştirme çabası devam ederken, diğer tarafta Fiona ve prensesler ordusu ise Prince Charming'i durdurmak zorundadır. Bunu başaramazlarsa ortada Artie'nin hüküm süreceği bir krallık kalmayacaktır.

Shrek 4'ün hazırlıkları ise çoktan baslamıs bunuda burdan duyurim Kayan Gözler

Spoiler:


En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
23 Eyl 2007 15:07
SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Efsane Üye



Yaş: 30
Kayıt: 09 Hzr 2007
Mesajlar: 1,660
Cinsiyet: Kız
Nerden: İstanbul
Teşekkür: 11

Durumu: Çevrimdışı

SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
http://www.youtube.com/watch?v=dn5e7oDFhPA

filmin fragmanı izleyemeyenler için Gülücük Dağıtıyor

En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
23 Eyl 2007 15:09
SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Efsane Üye



Yaş: 30
Kayıt: 09 Hzr 2007
Mesajlar: 1,660
Cinsiyet: Kız
Nerden: İstanbul
Teşekkür: 11

Durumu: Çevrimdışı

SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
Editörün Film Hakkındaki Düşünceleri;

Sevimli yeşil yaratığımız Shrek, yeni maceraları ve bir kucak dolusu kahkaha ile sinema salonlarına geri döndü. Diğer iki filme nazaran biraz daha büyüklere hitap eden Shrek 3 küçüklerden çok büyüklerin beğenisini kazandı. Hoş diğer iki film de aslında büyükler arasında fenomen haline gelmişti. Fakat işler bu sefer biraz daha farklı.

Dünya prömiyeri 07.05.07'de yapılan film; Justin Timberlake ve Cameron Diaz ile ilgili aşk dedikoduları hakkında basında oldukça yer aldı. Ve bunun meyvesini ilk hafta 122 milyon dolara yakın bir hasılat yaparak aldılar. Filmin seslendirme kadrosunun oldukça medyatik olmasının filmin bütçesine oldukça katkı yapıldığı söylense de; gerek filmin senaryosu, gerek grafikleri, gerekse masalsı anlatımı Shrek'in hala en sevilen çizgi kahramanlardan biri olmasını sağlayan en önemli unsurlar. Filmin 3. serisinde tanıştığımız bebek ejderhada seyircinin şimdiden sevgilisi olmuş durumda.

Filmin ayrıntılarına gelecek olursak; zekice espriler, masallara göndermeler ve iyi diyaloglar belirleyici unsunlar olarak karşımıza çıkıyor. Öyle ki; bazı yerlerde filmi anlayabilmek adına çocukluğumuzdan beri iyi bildiğimiz masalları ; bir daha hatırlamamız gerekiyor. Ara sıra yakalanan müzikal havası ise filmin sıkıcı yanlarından ama bundan da hoşlananlar yok değil tabi. Dediğim gibi Shrek 3 daha çok büyüklere masallar tadında bir film olmuş. Yakalanan tadların biraz daha büyüklere özgü olması da bu yüzden.

Bu seride biricik yeşil yaratığımız Shrek'in kayınbabası King Harold hastalanıyor ve macera kaldığı yerden devam ediyor. Bir şekilde yine başlarını beladan kurtardığı arkadaşları Eşek ve Çizmeli Kedi ile yollara düşen Shrek; yine her zamanki gibi neşeli ve keyifli. Filme yeni katılan Shrek bebekler, yeni kral Artie ve daha önceden tanıdığımız birçok karakter senaryonun içine gayet güzel oturtulmuşlar. Prensesin elindeki yüzükten, Kral'ın diyaloglarına kadar birçok ufak ayrıntının düşünülmesi de filmin izlenebilirliğini arttırıyor. Filmin bir önemli yanı da ustaca kurgulanmış ve çok emek verilmiş müzikleri. Kesinlikle son zamanların en iyi film müziklerinden olduğu şüphesiz. "Immigrant Song" seyircinin favorilerinden.

Filmin dublajlısı çoğu sinemasever tarafından tercih edilse de; dublajlı hali de seyre değer. Mehmet Ali Erbil'in yerine Sezai Aydın'ın alınması biraz garip karşılansa da; film gerek İngilizce gerek Türkçe haliyle harika. Orjinal versiyonun da ise Artie'yi Justin Timberlake seslendiriyor.

Shrek 3 gerçekten bir animasyon efsanesi. İlk filmden beri bir dakika düşmeyen kahkaha temposu ve akıcılığı ile serinin 4. filmini hayranları şimdiden iple çekiyor. Bize de; büyüklere masallar, küçüklere ise bol bol kahkalar vaad eden bu filmi şiddetle önermek düşüyor.

En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
23 Eyl 2007 15:15
HisYuuki
Anime Fan
Anime Fan



Yaş: 31
Kayıt: 10 Tem 2007
Mesajlar: 333
Cinsiyet: Kız
Nerden: dersaneden,evden,okuldan =)
Teşekkür: 1

Durumu: Çevrimdışı

HisYuuki
Anime Fan
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
çok güzel tanıtmışın ellerine sağlık Çok Mutlu

Bekle ve Seni Güldereceğim Güne Şahit Ol ..
nee-san!! (^-^) :3


bu harika imza ve avatar için teşekkür ederim DayDream !harikasn! .D

Spoiler:
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
23 Eyl 2007 15:25
Sevimli Hırsız
Biri Beni Durdursun
Biri Beni Durdursun



Yaş: 33
Kayıt: 16 Hzr 2007
Mesajlar: 949
Cinsiyet: Kız
Nerden: İstanbul
Teşekkür: 4

Durumu: Çevrimdışı

Sevimli Hırsız
Biri Beni Durdursun
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
Güzel tanıtmışsn tatlım^^
Ya aslında 3.serisini hiç beğenmedm ama duyduğuma göre 4.SERİYİ 2010'a hazırlıolarmış 5.SERİYİde yapma konusunu düşünüolarmış

En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et  
23 Eyl 2007 15:28
USAGİ
Sevgi'nin Koruyucusu
Sevgi'nin Koruyucusu



Yaş: 37
Kayıt: 13 Hzr 2007
Mesajlar: 1,125
Teşekkür: 18

Durumu: Çevrimdışı

USAGİ
Sevgi'nin Koruyucusu
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
ben bunun ilkl serisini izledim diğerlerini izlemek kısmet olmadı ama merak ediyodum güzel bi anlatım yapmışsın canım ^^

En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et  
23 Eyl 2007 15:37
SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Efsane Üye



Yaş: 30
Kayıt: 09 Hzr 2007
Mesajlar: 1,660
Cinsiyet: Kız
Nerden: İstanbul
Teşekkür: 11

Durumu: Çevrimdışı

SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
http://www.shrek.com/main.html

Filmin resmi web sitesi çok eğlenceli girp bakın derimKahkaha Atıyor

EDİT:Yorumlar için teşekkürler Göz Kırpıyor

En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
23 Eyl 2007 15:39
Eternal Moon
Tanabata Himesi
Tanabata Himesi



Yaş: 30
Kayıt: 14 Tem 2007
Mesajlar: 2,020
Nerden: Gensokyo
Teşekkür: 134

Durumu: Çevrimdışı

Eternal Moon
Tanabata Himesi
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
çok güsel anlatmışsın Katılıyorum! zaman bulursam mutlaka alıp izleyeceğim Olayları İzlemekte eğlenceli ve komikmiş Çiçek Veriyor..

En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
23 Eyl 2007 15:44
SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Efsane Üye



Yaş: 30
Kayıt: 09 Hzr 2007
Mesajlar: 1,660
Cinsiyet: Kız
Nerden: İstanbul
Teşekkür: 11

Durumu: Çevrimdışı

SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
Shrek 3 ve Linux

DreamWorks Animation CG film yapımının sınırlarını Linux ile zorluyor.

Tüm büyük film stüdyoları animasyon ve görsel efektler için Linux kullanmakta. Belkide hiçbir ticari Linux kurulumu DreamWorks Animation’ın 1000 Linux masaüstü ve 3000′den fazla sunucu CPU’su kadar büyüklükte olmamıştır.

DreamWorks Animation CTO’su Ed Leonard, “Shrek-3 filmi yapımında, yaklaşık 20 milyon CPU render saati harcayacağız” diyor. “Her filmimiz imkanlı olanın sınırlarını zorlamaya devam ediyor ve bu daha fazla bilgisayar gücü gerektiriyor”. Herkes Moore’un Kanunu’nun tahminini bilir; işlem gücü her yarım senede bir 2 katına çıkacak. Bunun küçük bir çıkartımı olarak karikatür animsayon CPU render saati her 3 yılda bir 2 katına çıktı. 2001 yılında orijinal Shrek filmi yaklaşık 5 milyon CPU render saati kullandı. 2004′te Shrek-2 10 milyon render saatinden daha fazlasını kullandı. Şimdi 2007′de, Shrek-3 20 milyondan fazla CPU render saati kullanıyor.

“Herhangi bir zamanda, bir düzineden fazla film üzerinde çalışıyoruz” diyor Leonard. “Bu filmlerden her biri CG film yapımının sınırlarını zorlama isteğine sahipler.” DreamWorks Animation 2/3′ü Glendale stüdyolarında, geri kalanı Redwood City’deki PDI stüdyolarında olmak üzere yaklaşık 1200 çalışana sahip ve iki stüdyo birbirne 2Gb ağla bağlı. (Şunu hatırlatmak gerekirse, DreamWorks Animation Jeffrey Katzenberg tarafından kurulan halka açık bir ticaret şirketidir, Steven Spielberg’in yakın zamanda Paramount ile birleşen Dreamworks’ü ile bir bağlantısı yoktur.)

“Filmde saçlar, giyisiler, kostüm ve kalabalık gibi konularda bir çok belirli teknik gelişme var.” diyor Leonard. Shrek-3 için PDI’de 300 ve Glendale’de 50 olmak üzere 350 insan çalışmakta.

Ahenkle Dans Eden Saçlar ve Uzun Elbise İçinde Koşu

Shrek-3′te Fiona çok çok uzaktaki bir krallıktan Prens Charming’in kaçırma olayından sonra “beni kurtarın” edasındaki peri masalı kisvesine bürünüyor. Uyuyan güzelin narkolopsisini bir silaha dönüştürmek ya da nazik Pamuk Prensesi kötü adamlarla dövüşebilen biri haline getirmek teknik engellerle karşılaştırıldığında oldukça basit kalıyor.

“DreamWorks Animation R&D, dünya klasiği CG filmleri için araç,kütüphane ve yazılım desteğini sağlıyor” diyor Leonard. “Kendi filmlerimiz için bir takım araçlardan oluşan yazılım paketleri hazırayıp , destek veriyoruz. Bu paketin içinde hususi bir animasyon sistemi, aydınlatma,render etme, araçların birleştirilmesi ve ateş,su,giyim ve kalabalık gibi bir kaçını sayabileceğimiz efektler var.” Leonard daha çok C ve C++ ile yazılan bir kaç milyon satır koda sahip olduklarını tahmin ediyor.

Andrew Pearce PDI’de bulunan DreamWorks Animation R&D grubunu yönetmekte. “Uzun saç Shrek-3′teki belki de en gelişmiş teknolojidir” diyor Pearce. “Geçmişte gördüğünüz tüm animasyonlarda çok az uzun saç bulunmaktadır. Shrek- 2′deki ‘kahraman-saç’ vuruşunu yapmak aylar sürmüştü” diyor Görsel Efekt Danışmanı Philippe Gluckman. “Shrek-3′te her yerde saç var.” Saçın omuzlardan aşağı süzülerek kayıp gitmesi kolay görünür fakat modelleme için son derece zordur. Animatörlerin saçın her şeklini elle tasarlamak için yeterli zamanı yok.

“Elbise içinse yırtılması gibi daha fazla etkileşime sahibiz” diyor Pearce. “Hızlı animasyon her zaman zor olmuştur. Gerçek hayatta, hareket edebildiğiniz kadar hızlısınızdır, fakat animatörlerimize bunu kimse belirtmiyor. Eğer 0′dan 5 mph’ye bir saniye içerisinde çıkarsanız, muhtemelen bazı elbiseleri geride bırakırsınız”. Animasyon gerçekliği, sanat olduğu kadar da fiziktir.

Bir fotoğraf olan bu örnekte karakterlerin saç tasarımındaki büyüleyici detaylar hakkıyla gösterilemiyor ne yazık ki.

Bu Ne Kalabalık

“Animasyonda sadece giyisiler için uğraşmıyoruz. Aynı kare içerisinde çok daha fazla karakter var”, diye belirtiyor Shrek- 3′ün yardımcı yönetmeni Raman Hui. “Shrek-3 48 karakterli dev bir kadro”, diyor Shrek-3 yönetmeni Chris Miller. “Bir bölümde 40-50 karakterli bir kalabalık ve 2500 izleyici var.” “Kalabalıktaki zorlayıcı husus her karakterin farklı görünmesi gerektiğidir” diye ekliyor Pearce.

“Eğer her karakter için ayrı bir yapılandırma yaparsak bu çok uzun sürer” sözleri ise Karakter TD Danışmanı Lucia Modest’ya ait. “Genel bir karakter aldık ve bu karakteri çarpıttık. Bir A adamımız, bir B adamımız ve bir kadınımız var. Kalabalıktaki bir sahnedeki büyük değişim(varyasyon) saçın şapka üstündeki silüeti oldu. Shrek’teki karakterlerde, 3 varyasyonlu bir genel adamımız vardı, bu da 16 yapar. Kadınlarda ise 5 ila 25 arasında varyasyon ve 13 farklı saç stili vardı.” Shrek gibi bilinen karakterleri değiştirmeden daha iyi görünmeleri sağlamak için büyük işler yapıldı.

İşte Evrensel Aydınlatma

“Evrensel aydınlatma heryere aşk saçmak gibi bir şey” diyor Pearce. “Bu ışığın tüm yüzeylerde sıçraması demek.” Evrensel aydınlatma -ışın kopyalanması gibi- pahalı olabiliyor. “Aydınlatmanın sabit ve tek bina üstüne olduğu zaman işler daha kolay oluyor.” diyor Pearce. “Shrek-3′teki tüm problemimiz hareketti”. DreamWorks yazılımı zamanın başında neyin hareket etmediğini algılıyor ve hareket eden bölümlerde işini en etkili şekilde yapmaya çalışıyor. ” Evrensel aydınlatma Shrek-3′te hemen hemen her sahnede var” diye ekliyor Pearce. “Orman örneklerinde olduğu gibi sahne karmaşıklığı bizi zorlayan şey. Işın kopyalama bu durumda pek makul değil.” Linux hesaplama gücündeki ilerleme ve çok çekirdekli çipler ve yazılımlar render kabiliyetlerini çok çok yükseğe taşıyorlar.

“Biz evrensel aydınlatmayı bir PD’nin yaptığı gibi kullandık” diyor Sanat Bölümü Üretim Tasarımcısı Guillaume Aretos.” Sıçrama kartları ve renklendirilmiş sıçrama kartları kullandık. Film yapım aşaması sıçrayan ışığı kullandığımız sahnelerde gerçek aksiyona çok yakındı. Sıçrayan geri ışıkla bir kaplama efekti ve kara bulutlar içinden parlayan ışık bizim için çok zor”.

“Ben mizanpajın başındayım” diyor Nick Walter, “bu da beni DP yapıyor.” Mizanpaj sanal aktörlerin sanal setteki yerlerini belirleyen gruptur. “Shrek 7 feet yüksekliğinde ve güdük bir şey” diyor Walker. “Shrek hareket ederken bir öpücük için Fiona’nın kafasını yutabilir. Çizmeli Kedi ve Eşek farklı boydaki iki farklı arkadaş. Bu ikiliyi aynı karede yakalamak oldukça güç.”

Shrek 3 Linux Rotası

Bu iş önce hikayeden başlıyor, daha sonra 3B modelleme ve ardından render kısmı yapılıyor. DreamWorks Animation 3B modelleme için popüler Linux Maya ticari paketini kullanıyor. Karakterlerin yerleşim düzenleri belirleniyor ve genel aydınlatma tanımlanıyor. Modeller Karakter TD’leri tarafından dahili iskeletler tarafından donatılıyor, daha sonra sahne animatörlerine veriliyorlar. Karmaşıklıktan dolayı, Shrek-3 animatörleri yüzlerce sahneden giyim veya alev gibi bölüm bölüm paylaşım yapıyorlar. Sonra, sahne 3000 işlemcili Linux render çiftliğinde kare kare render ediliyor.

Hikaye bölümü: Hikaye sanatçısının sahneyi tasvir etmesi.

Her kare grid yazılımı (ticari bir Linux paketi olan LSF Platformu kullanılarak) tarafından ayrı bir düğüme (node) atanıyor. Böylelikle birden fazla kare aynı anda işlenebiliyor. Kareler filme dahil ediliyor, bu aşamada Avid yazılımı (linux değil) kullanılıyor. İşlemin başlarında, el yapımı hikaye çizimleri taranıyor ve filmin kaba bir sunumu olacak şekilde ses eklenerek düzenleniyor. Her seri tamamlandığında , bu kaba hikaye bölümünün yerini alıyor. Böylece tamamiyle render edilmiş film sahneleri ortaya çıkıyor.

Yerleşim Düzeni: Yerleşim düzeni sanatçısı kamera bloklarını ve karakter vaziyetlerini ayarlıyor.

“Gerçek şu ki bizim Linux üzerinde olan ana üretim rotamız oldukça ilginç” diyor Üretim Teknoloji şefi Darin Grant. “Yıllardır Linux üzerinde çalışmaktayız ancak ben hala şaşkınım. Geriye dönüp bakınca, Titanik zamanında Digital Domain için render çiftliği olarak Linux kullanma kavramı oldukça radikaldi, tüm sektörün samimiyetle uyum sağlaması çok uzun zaman önce olmadı.” Grant resmi olarak çalıştığı Digital Domain’de Titanic için (1997′de gösterimde girdi) ilk Linux render çiftliğini kurdu. Grant şu anda Kuzey Kaliforniyadaki PDI Dreamworks tesislerinde çalışıyor ve karşılıklı olarak çalışan takımların uyum içinde olduklarından emin olmak için Glendale ile her hafta mübadele ediyor. Kendisi aynı zamanda Dreamworsk’ün geliştirdiği ve HP’nin piyasaya Halo odası olarak soktuğu, üç boyutlu telekonferans sistemi olan VSC kullanıyor.

Animasyon: bu adımda animatörler sahne için karakterlerin oyunculuklarını oluşturuyorlar

“Bu durumda Linux tabanlı rota ile çalışmak diğer büyük herhangi bir işletim sistemi ile çalışmak ile aynı” diyor Grant. “Stüdyoyu tek bir standart rota üstünde birleştirdik, artık tüm prodüksiyonlarımızı bu rota üstünde yapıyoruz. Her prodüksiyon için farklı şekiller üstünde duruluyor, zorlanıyor ve bu rota üstünde geliştiriliyor. Linux bize bir çok yoldan avantaj sağlıyor. Threading için kesiksiz destek, NFS ve LAMP bizim için büyük artılar. Geliştiricileri yönetmek, Linux’un ilerleme sağladığı geliştirme araçları ve IDE’ler ile her geçen yıl daha da kolay bir hal alıyor.”

Aydınlatma: Sahnenin final sürümü için kareye ışıklandırma ve doku ekleniyor.

“Masaüstünde , RHEL 4 ile çalışan HP xw9300 çalışma istasyonlarını kullanıyoruz.” diyor Dijital İşlemler şefi Derek Chan. “Render çiftliği HP DL145 G2 sunucuları kullanıyor. Standart bellek kullanımımız her çekirdek için 2 GB. Sunucular 4 çekirdeğe sahip, bu da 8 GB bellek demektir.” Chan, DreamWorks Animaton’ın Red Hat ile iyi bir ilişkisinin olduğunu, DreamWorks için HP çalışma istasyonları üzerinde RHLE’nin çalışması için çok yakın işbirlikleri olduğunu belirtiyor.
“Shrek 3′te üstesinden geldiğimiz bir zorluk metadatanın rotamızla birleştirilmesi oldu.” diyor Grant. “R&D ve Prodüksiyon Teknolojileri ile karşılıklı ekip çalışmasıyla ürettiğimiz her film için geçmiş sürüm bilgileri, render istatistikleri ve diğer yararlı veriyi saklayacak bir yer oluşturduk. Bu filmleri yapmamızdaki en önemli anahtar etkenlerden biri kendi malımız olan araç takımları ve dosya biçimleri kullanmamızdır”. DreamWorks kendi TIFF benzeri dosya biçimini kullanıyor. Bu biçim 16-bit ikilik sabit nokta, sınırlandırılmış bir Yüksek Dinamik Uzunluk üzerine dayalı.

DreamWorks Animation teknoloji üç ana çekirdek gruba ayrılır: R&D yeni teknoloji üretir, Prodüksiyon Teknolojisi prodüksiyon rotasını yönetir ve Dijital İşlemler işleme, ağ ve muhafaza yapılandırmasından sorumludur. Prodüksiyon rotası 200 insanın bir orkestradaki gibi beraber çalışabileceği yüzlerce küçük araç ve applete sahiptir. Bir çok eski rota yazılmı Perl ile kodlanmaktaydı, yenileri ise Python ile kodlanıyor. “Hepimiz Python’u seviyoruz” diyor Leonard. “Ancak hala bir çok perl uygulamamız var.”

“Takımımız tesislerde Perl’den Python’a geçişe öncülük etmekte” diyor Grant. “Bunun için 3 ana sebep var. Python bağlayıcılarının bir C++ kütüphanesine oluşturulması çok kolay ve çekirdek R&D kütüphanlerini rotanın geri kalanında çabucacık kullanmamızı sağlıyor. Pyhton’un Nesne Tabanlı doğası sayesinde kıymetli modeller oluşturabiliyor ve bu modeller üzerinde gelecekte rahatlıkla değişiklikler yapabiliyoruz. Ayrıca Python bizim sektörümüzde kullanılan harici uygulamalar içinde bir çok yerde kullanılmakta.”

Son olarak 2005 yılında yapılan Linux Filmleri Konferansında, stüdyo teknolojistlerinin ortak görüşü render çiftlikleri kısıtlamasının giderek ısınıyor olmasıydı. DreamWorks Animatin şu an çift-çekirdek kullanıyor ve yakında dört-çekirdek kullanmaya başlayacak. “Önümüzdeki 8 ay içerisinde , masaüstünde sekiz işlemcili çekirdeke geçeceğiz” diyor Chan. Stüdyo GP-GPU ile hızlandırlmış hesapmala ile ilgileniyor. Bu bize render işleminin gece olmasının yerine etkileşimli olma potansiyelini sağlıyor. Ancak, bu konuda korkular var zira bu konu hala çok yabancı ve CPU’ların ve grafik kartları üzerindeki GPU’ların arasındaki bant genişliği sınırları konusunda sıkıntılar var. “Önemli derecede performans artışları olabilir” diyor Chan, “özellikle AMD-bütünleşik GPU’lar kullanabilirsek.”

Shrek 3 kendisine ayrılan 30 TB’lik yerin 24TB’lik kısmını kullanmakta. DreamWorks tüm filmlerini yan yana olan dönen disk sırasında tutmayı seviyor. “İnsanlar daima eski filmleri örnek alabiliyorlar” diyor Chan. “Biz üç Shrek filmine sahibiz. Madagaskar sonuca bağlanmak üzere.” Her şey şu an çalışan yapılar üstünde saklansa da , DreamWorks bir veri kaybı ihtimaline karşı, dışarıya birer kopya teyp göndermekte.

Film Sektöründe Neden Daha Fazla Açık-Kaynak-Kodlu Yazılım Kullanılmıyor?

Neden film Stüdyoları milyonlarca satır Linux kodlarından bazılarını açık-kaynak-kod camiasına bağışlamıyorlar? Birçok film stüdyosu kendi Linux video oynatma ve düzenleme yazılımlarına sahipler, bu alandaysa açık-kaynak-kod çok noksan. Verebilirler mi? Günümüzün güvenilmez patent düzeni buna mani değil ancak asıl sorun geliştirme maliyeti. Örneğin ILM OpenEXR resim biçimini beklenildiği gibi açtı. Ancak stüdyolar film yapmakla meşgul.

Film sektörü bazen dışarıda açık-kaynak-kodlu yazılımlara sponsor olabiliyor, örneğin 1999′da GIMP’e olduğu gibi. Ne yazık ki, 16 bitlik boya kanalları asla GIMP’in bir parçası olarak yayımlanmadı. Daha sonra ortaya CinePaint isimli (yazarın liderliğini yaptığı) bir program çıktı. Fakat CinePaint’i kullanmaya çalışmak ve Photoshop kullanıcılarını yeniden eğitmek yerine, DreamWorks Animation, Disney ve Pixar CodeWavers’a Windows Photoshopu Linux altında çalıştırmaları için bir miktar desktekde bulundular.

En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
23 Eyl 2007 15:46
Sevimli Hırsız
Biri Beni Durdursun
Biri Beni Durdursun



Yaş: 33
Kayıt: 16 Hzr 2007
Mesajlar: 949
Cinsiyet: Kız
Nerden: İstanbul
Teşekkür: 4

Durumu: Çevrimdışı

Sevimli Hırsız
Biri Beni Durdursun
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
Buda benden olsun^^

Shrek’in Dördüncüsü Hazırlanıyor, Beşincisi Planlanıyor
Haber Kaynağı: 17.08.2007 sinemalar.com

Toplam yapım bütçesi 370 milyon doları bulan Üç “Shrek” filminin dünya sinema hasılatı 2 milyar 137 milyon doları geride bıraktı. İlk iki “Shrek” filminin DVD satışları 90 milyon adete ulaştı. Türkiye sinemalarında “Shrek” filmleri 1 milyon 482 bin 512 kişi tarafından izlendi.
Yılın en iyi animasyon filmi dalında Oscar ödülü kazanan “Şrek” serisi, en iyi uyarlama senaryo ve en iyi özgün şarkı dallarında da Oscar ödülüne aday gösterildi.
“Shrek” serisinin ilk iki bölümü Cannes Film Festivali’nde büyük ödül Altın Palmiye için yarışmaya layık bulundu.
“Shrek Üç”ün gösterime girmesinin ardından “Shrek” fırtınası başka mecralarda da devam edecek. Amerika’da yayın yapan ABC televizyon kanalında Noel için hazırlanan ve “Shrek the Halls” adını taşıyan çok özel bir animasyon filmi gösterilecek. Bu animasyon filminin seslendirmesini de Mike Myers, Eddie Murphy, Cameron Diaz ve Antonio Banderas yapacak. Ayrıca önümüzdeki yıl da “Shrek: The Musical” adlı bir Broadway showu da sahnelenmeye başlayacak.
Shrek’in dördüncü bölümü için de hazırlıklar erken başladı. Ancak sinemaseverlerin “Shrek 4”ü izlemek için epeyce bir beklemesi gerekecek. DreamWorks Animation ile Paramount, yeşil dev “Shrek”in dördüncü bölümünü 10 Mayıs 2010’da vizyona çıkaracak.
Öte yandan diğer film stüdyoları da Mayıs 2010 programlarını belirlemeye başladılar. Şu anda “Shrek 4”ün dışında Warner Bros. Pictures yapımı “Harry Potter and the Deathly Hallows” ve Sony Pictures’ın 23. James Bond filmi için de aynı ayın hedeflendiği açıklandı.
DreamWorks Animation’dan sızan ilk bilgilere göre, “Shrek” serisinin olmazsa olmazı kabul edilen dört kahramanı Shrek (Mike Myers), Eşek (Eddie Murphy), Prenses Fiona (Cameron Diaz) ve Çizmeli Kedi (Antonio Banderas) dördüncü bölümde de boy gösterecek.
Onlara üçüncü bölümün kahramanları olan Prens Artie (Justin Timberlake), Kraliçe Lillian (Julie Andrews), Kral Harold (John Cleese), Merlin (Eric Idle), Sir Lancelot (John Krasinski), Kaptan Hook (Ian McShane), Uyuyan Güzel (Cheri Oteri), Külkedisi (Amy Poehler), Rapunzel (Maya Rudolph), Cinderella (Amy Sedaris), Gingerbread (Conrad Vernon) ve Kurt’un (Aron Warner) hepsinin veya bir kısmının eklenebileceği belirtiliyor.
Dördüncü bölümün yönetmeni henüz belirlenmedi ama senaryo yazarının Tim Sullivan olacağı şimdiden açıklandı. Konu akışı hakkında hiçbir ipucu verilmeyen “Shrek 4” ile ilgili olarak DreamWorks’te geliştirme çalışmasının devam ettiği, animasyon işlemlerine ise 2007 yılı içerisinde başlanabileceği konuşuluyor.
DreamWorks Animation Başkanı Jeffrey Katzenberg, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada beşinci “Shrek”in de yapılacağını bildirdi.

En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et  
23 Eyl 2007 15:53
chibiusa
Venus Fan
Venus Fan

Avatar

Yaş: 32
Kayıt: 17 Hzr 2007
Mesajlar: 650
Cinsiyet: Kız
Nerden: Kristal Tokyo
Teşekkür: 2

Durumu: Çevrimdışı

Avatar
chibiusa
Venus Fan
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
hımm bayagııı güzel bşi bu shrek yha Çok Mutlu fazla sevmem ama ii yhni Çok Mutlu bu orda enceok esek bitirio beni Çok Mutlu



bir aquamarin eseridir Dil Çıkartıyor
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
23 Eyl 2007 16:07
umi
Efsane Üye
Efsane Üye



Yaş: 31
Kayıt: 09 Hzr 2007
Mesajlar: 2,406
Cinsiyet: Kız
Nerden: fiziksel olarak Antalya, ruhsal olarak Satoshi'min yanından *.*
Teşekkür: 33

Durumu: Çevrimdışı

umi
Efsane Üye
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
en sevdiğim animasyon filmlerden biridir. ama 3.sü 1 ve 2. nin tadını veremedi. en çok 2. filmi sevmiştim (2. yi sevmemde kedinin rolü çok büyük Çok Mutlu :3 )


imza by Daydream *-*
Spoiler:

°•.•°•.Girugamesh (ギルガメッシュ) Türkiye.•°•.•°
En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
23 Eyl 2007 16:09
SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Efsane Üye



Yaş: 30
Kayıt: 09 Hzr 2007
Mesajlar: 1,660
Cinsiyet: Kız
Nerden: İstanbul
Teşekkür: 11

Durumu: Çevrimdışı

SailorMarsReiChan
Efsane Üye
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
Karakterler

Spoiler:


En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder Yazarın web sitesini ziyaret et MSN Messenger  
23 Eyl 2007 16:13
jingjing
Venüs Savaşçısı
Venüs Savaşçısı



Yaş: 34
Kayıt: 08 Hzr 2007
Mesajlar: 1,045
Cinsiyet: Kız
Teşekkür: 19

Durumu: Çevrimdışı

jingjing
Venüs Savaşçısı
Shrek The Third - (Şrek 3) Konu: Yanıt: Shrek The Third - (Şrek 3)
Alıntıyla Cevap Gönder
tv de sayretmiştimm. shrek karakterini severim Gülücük Dağıtıyor

En Yukarı Git
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder  
23 Eyl 2007 16:25
 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder Sayfaya git: 1, 2, Sonraki
1. sayfa (Toplam 2 sayfa) [ 27 mesaj ]  

 
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız