Fotoğrafçılık Kulübü Sayfaya git: Önceki, 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, Sonraki |
Yazar
Mesaj
Bu mesaja teşekkür edenler (1 kişi): michi-rei







BİRKAÇ SIR:
Cep tipi dijital makineler kullanarak iyi kareler yakalayabilirsiniz. Kameranın özelliklerine vakıf olup ince ince ayarlamış olmanız yeterli.
Yakın çekim yapmak, fotoğraf kalitesini yükseltmek için uygulanabilecek en kolay yöntemlerden biri. Yakın çekim yaparak çerçevede oluşabilecek ve fotoğrafınızın netliğini gölgeleyecek flu görüntülerden kurtulabilirsiniz. Zoom yapmayın. Kameradaki dijital zoom'u kapatın. Böylece, kamerada birden çok işlem yapılmayacak ve fotoğraf kalitenizden ödün vermek zorunda kalmayacaksınız. Optik zoom tamam ama dijital zoom çamur kıvamında görüntü üretir.
Görüntüleri netleştirmeden deklanşöre basmayın. Önce gerekli bütün ayarları yaptığınızdan emin olun. Düşük modelli kameralar bazen yeterli fokusu sağlayamayabilir. Gecikme olmaması için kameranızdaki görüntü sabitleme veya titreşim azaltma özelliklerini kullanın. Bu özelliklerle iç mekanlarda ve loş ışıklı yerlerde de son derece başarılı fotoğraflar çekmek mümkün. Daha iyi kare yakalamak için değişik kontrast ayarlarıyla çekim denemesi yapın. Profesyonel fotoğrafçılar bile binlerce resim çeker ama içinden sadece birkaçını kullanır.
Cep tipi dijital makineler kullanarak iyi kareler yakalayabilirsiniz. Kameranın özelliklerine vakıf olup ince ince ayarlamış olmanız yeterli.
Yakın çekim yapmak, fotoğraf kalitesini yükseltmek için uygulanabilecek en kolay yöntemlerden biri. Yakın çekim yaparak çerçevede oluşabilecek ve fotoğrafınızın netliğini gölgeleyecek flu görüntülerden kurtulabilirsiniz. Zoom yapmayın. Kameradaki dijital zoom'u kapatın. Böylece, kamerada birden çok işlem yapılmayacak ve fotoğraf kalitenizden ödün vermek zorunda kalmayacaksınız. Optik zoom tamam ama dijital zoom çamur kıvamında görüntü üretir.
Görüntüleri netleştirmeden deklanşöre basmayın. Önce gerekli bütün ayarları yaptığınızdan emin olun. Düşük modelli kameralar bazen yeterli fokusu sağlayamayabilir. Gecikme olmaması için kameranızdaki görüntü sabitleme veya titreşim azaltma özelliklerini kullanın. Bu özelliklerle iç mekanlarda ve loş ışıklı yerlerde de son derece başarılı fotoğraflar çekmek mümkün. Daha iyi kare yakalamak için değişik kontrast ayarlarıyla çekim denemesi yapın. Profesyonel fotoğrafçılar bile binlerce resim çeker ama içinden sadece birkaçını kullanır.

Angel Beats!



Ay Irmak bittim o resimlere *-* Süperler ya içimde o denize ve nehre atlama isteği oluştu yaaa ne yapacağım xD Ellerine sağlık resimler süper. Ben de ayağımın tozuyla ilk resmimi ekliyorum ama bu resmi çekerken fotoğraf makinesini biraz üzdüm galiba. Direkt Güneş çekilir mi ya saf çocuğum ben ama ne yapayım manzara güzeldi
Ben kaçar


Ben kaçar


*rol tanrısı*~Aslıı^m.

Spoiler:


Ben geri döndüm.
Bugünkü konumuz, fotoğraf çekerken rengi ayarlama ^.^
Fotoğraf Makinesinde Renk Ayarı
Amatör fotoğrafçılar ve makinesini yeni almış olanlar için önemli noktalardan biri olan renk ayarı yapılmayan makinelerde hiç bir zaman istediğiniz renk tonlarında ve kalitesinde fotoğrafa sahip olamazsınız. Makinenizin markası ve modeli ne olursa olsun sizin zevkinize ve yaratmak istediğiniz fotoğrafa uygun bir renk modu seçmeniz önemlidir.
Kimi insan fotoğraf çekerken mat ve soluk renkler tercih eder ve fotoğrafın kompozisyonuna uygun olan budur. Kimi insan ise çok renkli ve canlı fotoğraflar isterler. Bunu fotoğraf makinesinde renk ayarı kısmında normal, softer, vivid, more vivid, portrait, custom, black and white şeklinde renk seçenekleri bulunmakta. Özel ayarlar için ise custom seçeneği tam size göre. Profesyonel fotoğrafçıların çoğunlukla kullandığı custom seçeneğinde tüm renk skalasını yönetmeniz mümkün. Aparatlar.
Renk ısısı
[color=crimson]Renk ısısı, gözle görünebilir ışığın aydınlatma, fotoğraf, sinema ve baskı alanlarında önemli kullanımı ve belirleyici etkisi olan karakteristik özelliklerinden birisidir. Bir ışık kaynağının renk ısısı o kaynağın Kromasitesi (renginin niteliği) ile Kara Cisim Işıması (Black-Body Radiator) arasında yapılan karşılaştırma ile belirlenir. Biraz teknik bir tanımlama oldu. Bu noktada bu tanımı biraz günlük dilimize çevirmeye çalışırsak şöyle diyebiliriz: Erimeyen sanal bir siyah metal kütleyi ısıtmaya başladığımızı varsayalım. Cisim ısındıkça yavaş yavaş kırmızı renk aldığını görürüz (örneğin 1000 Kelvin civarından başlayarak). Isıtmaya devam edersek bir süre sonra bu sanal kütlenin renginin beyaz renge ulaştığını (5500 Kelvin civarında akkor hale dönüşür), ardından ısıtmaya devam ettiğimizde, 6000 Kelvinden sonra rengin maviye doğru değiştiğine tanık oluruz. Bu küçük deney bize cisimlerin ısındıkça renklerinde değişimlerin olduğunu, yani renklerin belirli ısılara sahip olduğunu ispatlar. 19. yy’da Lord William Kelvin tarafından ispatlanan cisimlerin ısı ile renklerinde meydana gelen bu değişim ölçü birimi olarak Lord William Kelvin anısına Kelvin olarak adlandırılmıştır.
Renk Isısı Kaynağı
1750 K Kibrit alevi
1850 K Mum alevi
2000 K Çok erken saatlerdeki gündoğumu; bazı tungsten lambalar
2800 K-3000 K Evlerde kullanılan ampuller
3350 K Stüdyo tipi ışıklar
4100 K Xenon arc lambası
5500 K Tipik (beyaz) gün ışığı elektronik flaşlar
7000 K Bulutlu gökyüzü
8000 K Tamamen kapalı gökyüzü
9000 K Gün ışığında açık alanda gölge
11,000 K Güneşsiz koyu mavi gökyüzü
22,000K Güneş tam doğmadan/batmadan önceki 1-2 dakika
içinde oluşan büyülü mavi denilen renk
Sarı-kırmızı tabanlı renkler sıcak renkler, mavi-yeşil tabanlı renkler ise soğuk renkler olarak tanımlanmışlardır. Kelvin değerleri olarak baktığımızda daha düşük Kelvin değerleri (2700–3600 Kelvin) sıcak renkleri, 5500 Kelvin gün ışığının beyaz rengini, daha yüksek değerler ise (mesela 6000–70000 Kelvin) soğuk (mavi tabanlı) renkleri tanımlamak için kullanılırlar. Bir küçük tabloda bunları sıralarsak:
Renk ısısı kavramını inceledikten sonra gelelim beyaz ayarının anlamına. Nedir beyaz ayarı? Işığın içinde bulunan üç ana renk olan kırmızı, mavi ve yeşilin birbirlerine olan oranları o ışığın rengini belirler. Bu üç temel renk bir denge içinde bulunuyorlarsa, o ışıktan beyaz renkteki ışık veya cisimlerin rengine etki etmeyen renksiz ışık olarak söz ederiz. Ancak ışığın içindeki renklerin oranlarının kırmızı veya mavi yönüne artması, o ışık kaynağındaki rengin sıcak veya soğuk tabanlı olmasını getirir.
________________________________._______________________________________
Bu noktada, eğer çektiğimiz fotoğraflarda bulunan cisimlerin kendi doğal renkleri çok önemliyse, ışığın durumuna göre “renk düzeltmesi” yapma zorunluluğumuz oluşur. Profesyonel fotoğrafçılar, eskiden film kullandıkları dönemlerde, bu doğal renkleri yakalayabilmek için renk düzeltme filtreleri ile daha çekim aşamasında müdahaleler yaparlardı. Oysa artık dijital görüntü teknolojisi bizlere bu filtreler yerine makinelerimizde kayıtlı bazı programları kullanarak, ya da ileri aşamalarda sayısal görüntü işleme programları kanalıyla renk düzeltme imkanları sunmaktalar. İşte bu imkanlar kısaca white balance yani beyaz ayarı olarak adlandırılmaktadırlar. Özet olarak beyaz ayarı; fotoğrafı çektiğimiz ortamda hakim olan ışığın içindeki kırmızı, mavi ve yeşil renklerin oranlarının makinemizdeki bir program sayesinde (veya daha sonra ) ayarlanarak görüntümüzdeki tüm renklerin doğal renklere yaklaşmasını sağlayan çok faydalı bir fonksiyondur.
Sıra benim örnek resimlerimde;
[benim çektiklerim]

Bugünkü konumuz, fotoğraf çekerken rengi ayarlama ^.^
Fotoğraf Makinesinde Renk Ayarı
Amatör fotoğrafçılar ve makinesini yeni almış olanlar için önemli noktalardan biri olan renk ayarı yapılmayan makinelerde hiç bir zaman istediğiniz renk tonlarında ve kalitesinde fotoğrafa sahip olamazsınız. Makinenizin markası ve modeli ne olursa olsun sizin zevkinize ve yaratmak istediğiniz fotoğrafa uygun bir renk modu seçmeniz önemlidir.
Kimi insan fotoğraf çekerken mat ve soluk renkler tercih eder ve fotoğrafın kompozisyonuna uygun olan budur. Kimi insan ise çok renkli ve canlı fotoğraflar isterler. Bunu fotoğraf makinesinde renk ayarı kısmında normal, softer, vivid, more vivid, portrait, custom, black and white şeklinde renk seçenekleri bulunmakta. Özel ayarlar için ise custom seçeneği tam size göre. Profesyonel fotoğrafçıların çoğunlukla kullandığı custom seçeneğinde tüm renk skalasını yönetmeniz mümkün. Aparatlar.
Renk ısısı
[color=crimson]Renk ısısı, gözle görünebilir ışığın aydınlatma, fotoğraf, sinema ve baskı alanlarında önemli kullanımı ve belirleyici etkisi olan karakteristik özelliklerinden birisidir. Bir ışık kaynağının renk ısısı o kaynağın Kromasitesi (renginin niteliği) ile Kara Cisim Işıması (Black-Body Radiator) arasında yapılan karşılaştırma ile belirlenir. Biraz teknik bir tanımlama oldu. Bu noktada bu tanımı biraz günlük dilimize çevirmeye çalışırsak şöyle diyebiliriz: Erimeyen sanal bir siyah metal kütleyi ısıtmaya başladığımızı varsayalım. Cisim ısındıkça yavaş yavaş kırmızı renk aldığını görürüz (örneğin 1000 Kelvin civarından başlayarak). Isıtmaya devam edersek bir süre sonra bu sanal kütlenin renginin beyaz renge ulaştığını (5500 Kelvin civarında akkor hale dönüşür), ardından ısıtmaya devam ettiğimizde, 6000 Kelvinden sonra rengin maviye doğru değiştiğine tanık oluruz. Bu küçük deney bize cisimlerin ısındıkça renklerinde değişimlerin olduğunu, yani renklerin belirli ısılara sahip olduğunu ispatlar. 19. yy’da Lord William Kelvin tarafından ispatlanan cisimlerin ısı ile renklerinde meydana gelen bu değişim ölçü birimi olarak Lord William Kelvin anısına Kelvin olarak adlandırılmıştır.
Renk Isısı Kaynağı
1750 K Kibrit alevi
1850 K Mum alevi
2000 K Çok erken saatlerdeki gündoğumu; bazı tungsten lambalar
2800 K-3000 K Evlerde kullanılan ampuller
3350 K Stüdyo tipi ışıklar
4100 K Xenon arc lambası
5500 K Tipik (beyaz) gün ışığı elektronik flaşlar
7000 K Bulutlu gökyüzü
8000 K Tamamen kapalı gökyüzü
9000 K Gün ışığında açık alanda gölge
11,000 K Güneşsiz koyu mavi gökyüzü
22,000K Güneş tam doğmadan/batmadan önceki 1-2 dakika
içinde oluşan büyülü mavi denilen renk
Sarı-kırmızı tabanlı renkler sıcak renkler, mavi-yeşil tabanlı renkler ise soğuk renkler olarak tanımlanmışlardır. Kelvin değerleri olarak baktığımızda daha düşük Kelvin değerleri (2700–3600 Kelvin) sıcak renkleri, 5500 Kelvin gün ışığının beyaz rengini, daha yüksek değerler ise (mesela 6000–70000 Kelvin) soğuk (mavi tabanlı) renkleri tanımlamak için kullanılırlar. Bir küçük tabloda bunları sıralarsak:
Renk ısısı kavramını inceledikten sonra gelelim beyaz ayarının anlamına. Nedir beyaz ayarı? Işığın içinde bulunan üç ana renk olan kırmızı, mavi ve yeşilin birbirlerine olan oranları o ışığın rengini belirler. Bu üç temel renk bir denge içinde bulunuyorlarsa, o ışıktan beyaz renkteki ışık veya cisimlerin rengine etki etmeyen renksiz ışık olarak söz ederiz. Ancak ışığın içindeki renklerin oranlarının kırmızı veya mavi yönüne artması, o ışık kaynağındaki rengin sıcak veya soğuk tabanlı olmasını getirir.
________________________________._______________________________________
Bu noktada, eğer çektiğimiz fotoğraflarda bulunan cisimlerin kendi doğal renkleri çok önemliyse, ışığın durumuna göre “renk düzeltmesi” yapma zorunluluğumuz oluşur. Profesyonel fotoğrafçılar, eskiden film kullandıkları dönemlerde, bu doğal renkleri yakalayabilmek için renk düzeltme filtreleri ile daha çekim aşamasında müdahaleler yaparlardı. Oysa artık dijital görüntü teknolojisi bizlere bu filtreler yerine makinelerimizde kayıtlı bazı programları kullanarak, ya da ileri aşamalarda sayısal görüntü işleme programları kanalıyla renk düzeltme imkanları sunmaktalar. İşte bu imkanlar kısaca white balance yani beyaz ayarı olarak adlandırılmaktadırlar. Özet olarak beyaz ayarı; fotoğrafı çektiğimiz ortamda hakim olan ışığın içindeki kırmızı, mavi ve yeşil renklerin oranlarının makinemizdeki bir program sayesinde (veya daha sonra ) ayarlanarak görüntümüzdeki tüm renklerin doğal renklere yaklaşmasını sağlayan çok faydalı bir fonksiyondur.
Sıra benim örnek resimlerimde;
[benim çektiklerim]
Spoiler:

Angel Beats!


8. sayfa (Toplam 9 sayfa) [ 121 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |