Redd |
Yazar
Mesaj
Doğan Duru : Vokal
Berke Hatipoğlu : Gitar, Geri Vokal
Güneş Duru : Gitar, Geri Vokal
İlke Hatipoğlu : Hammond, Piyano, Synth
Suat Ayyıldız : Davul
Biyografisi...
Redd’in hikayesi, dört farklı hikayenin kesiştiği 1996 yazında başladı. Berke, Doğan, Güneş ve İlke bu tarihte biraraya gelerek birkaç ay sonunda bas gitarda Ege Göktuna ve davulda da Serkan Ayman’la birlikte “TEN” ismiyle Beyoğlu Hayal Kahvesinde Pazar akşamları çalmaya başladı. 1996 – 2000 yılları arasında grup İstanbul’da canlı müzik yapılan başlıca mekanların neredeyse hepsinde uzun süreli sayılabilecek programlar yaptı. Taksim gecelerinde canlı müziğin “cover” dan ibaret olduğu dönemde Redd canlı performanstaki başarısı, farklı parça seçimleri ve bu parçaların özgün yorumları ile dikkat çekmeyi başardı.
2000 yılında grup canlı müzik mekanlarında çalmaya devam ederken aynı anda beste çalışmaları yapmaya karar verdi. İlk beste çalışmaları Berke ve Doğan ‘ın evde parça yazıp kaydetmesiyle başladı. 2002 yılında, beste çalışmaları devam ederken, İstanbul’daki canlı müzik mekanlarının ve canlı müziğin hızlı dejenerasyonu Redd’i bar programlarını askıya almaya itti. Grup 2003 yılında beste ve düzenleme çalışmalarını evden stüdyoya taşıma zorunluluğu hissetti.
2003 yılında işin stüdyoya taşınmasıyla birlikte Redd, Suat Ayyıldız ile birlikte çalışma fırsatı buldu. Bir yılı geçen sürede onlarca şarkı yazıldı . Bu şarkılar defalarca düzenlenerek tekrar tekrar kaydedildi. Yoğun prova temposunu kiralık stüdyolarla devam ettiremeyeceğini anlayan grup kendi stüdyosunu kurma kararı aldı.
2004’te kendi prova stüdyosunu oluşturan grup, burada altı ay süren oldukça yoğun bir çalışma temposuna girdi. Üretim aşamasında piyasa ortamının yok etmesi muhtemel özgürlüğünden vazgeçmek istemeyen Redd, ilk albümü olan 50/50 ‘yi kendi başına aşamalar halinde kaydetmeye karar verdi. Albümde co-prodüktör olarak Redd’in yanında yer alan Levent Büyük ‘ün de desteğiyle Redd ilk albümünde de yer alan 50/50, Meleksin Güzel’ i kaydetti. “Kirli Suyunda Parıltılar” albümünde yeniden düzenlenerek yer alacak olan “Aşık” yine aynı dönemde Stüdyo 18’de kaydedildi. Bu süre içinde Stardium’la görüşmelere başlayan Redd, ilk stüdyo sürecinin bitmesine yakın bir tarihte Stardium’un ilk sanatçısı oldu. Kayıtlara kaldığı yerden devam eden grup yaklaşık bir ay içinde albümü yayına hazır hale getirdi. Haftalarca liste başı olacak olan “Mutlu Olmak İçin”’i provalar sırasında albüm listesinden çıkaran grup, şarkıyı Levent Büyük ve Stardium’un ısrarıyla tekrar gündeme aldı. Albüm kayıtlarından önceki gece, şarkı beş yıl aradan sonra yeniden düzenlendi ve Redd’in çıkış şarkısı olarak seçildi. 2005 Şubat’ta çıkan 50/50 isimli albümün çıkış parçası “Mutlu Olmak İçin” birçok radyo ve müzik kanalının listelerinde haftalarca üst sıralarda yer buldu. Daha sonraki klip parçaları “Öperler” ve “Bahçelere Daldık”’la kitlesini genişleten grup, albümün çıkması üzerinden yaklaşık sekiz ay geçmişken ikinci albümü için çalışmalara başladı.
İkinci albüm çalışmalarına başlandığı sıralarda Redd, Suat Ayyıldız’ın da katılımıyla beş kişi oldu. İlk albümün çıkmasından bir süre sonra Stardium’la yollarını ayıran Redd ikinci albüm için Pasaj Müzik’le anlaştı. Yine yoğun bir prova süreci yaşayan grup 2006 Mayıs ayı başında “Kirli Suyunda Parıltılar” ismiyle ikinci albümünü yayınladı. “Falan Filan” isimli çıkış parçası altı hafta boyunca Türkiye müzik listelerinde birinci oldu. Aynı tarihlerde MTV Europe’da World Chart’a 10 numaradan giriş yaptı. İkinci klipleri “Hala Aşk Var Mı” yı 2006 Kasım ayında çıkaran grup , bu şarkıyla da uzun süre liste başı oldu.
Redd, 2005 ve 2006 yılında Türkiye’nin bir çok yerinde konser verdi. 2006 yazında Bulutsuzluk Özlemi’nin 20. Yılı için Açık Hava Sahnesi’nde düzenlenen konserde sahne performansı ve farklı sound’u ile çok konuşulurken Barışa Rock konserinin de kuşkusuz yine en fazla dikkat çeken gruplarından biri oldu. Canlı performansı ve sahnesiyle dikkat çeken Redd konserlerinde kullandığı özenle secilmiş videolarla şarkı sözlerindeki derin anlatımı zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.
Videokliplerinde de farklı bir anlatım dili üzerinde duran Redd bilinen tüm Rock klişelerini de şiddetle reddeden bir çizgide, işitsel anlatım kadar görsel anlatımın da önemli olduğunu savunan, müzikal kaygısı kadar felsefi ve estetik kaygısı da yoğun bir gruptur.
Redd, hayat görüşü ile müzikal tavrı arasında gerçek bir tutarlılık yakalayabilmiş belki de ender rock gruplarındandır. Redd üyelerinin her birinin sıradışı hikayeleri olması belki de bunun en önemli göstergelerinden biridir. Redd’in farklı duruşunun ardında şarkı sözlerindeki kendine haslığı, benzersizliği ve müzikal kabiliyeti, On yılı birlikte çalarak, yazarak ve üreterek geçirmiş olmasının, insanın hayata bakışının onun sanatsal ifadesini oluşturması gerektiğine inancı yatmaktadır.
(http://www.redd.com.tr)
-Albümler-
50/50
01 Bahçelere daldık
02 Mutlu olmak için
03 Öperler
04 Keyifli bir gün
05 50/50
06 Deliyim
07 Meleksin güzel
08 Sen kendinde ol yeter
09 Nefes
10 Yalancı dünya
Kirli Suyunda Parıltılar
01 Falan Filan
02 Hala Aşk Var Mı
03 Prensesin Uykusuyum
04 Artık Melek Değilim
05 Bak Keyfine
06 Aşık
07 Dünya
08 Kirli Suyunda Parıltılar
09 Ne Olmaya Geldim
10 Roman Kahramanı
11 Çığlık Çığlığa
Falan filan - http://www.youtube.com/watch?v=QcgQBNUkZQA
Hala Aşk Var mı - http://www.youtube.com/watch?v=cimjyZx2Po0
Dünya - http://www.youtube.com/watch?v=rLB0J6r0-WI
Mutlu olmak için - http://www.youtube.com/watch?v=WCwTOxNC1oU
Bahçelere daldık - http://www.youtube.com/watch?v=XXWFoP8_gPs
Berke Hatipoğlu : Gitar, Geri Vokal
Güneş Duru : Gitar, Geri Vokal
İlke Hatipoğlu : Hammond, Piyano, Synth
Suat Ayyıldız : Davul
Biyografisi...
Redd’in hikayesi, dört farklı hikayenin kesiştiği 1996 yazında başladı. Berke, Doğan, Güneş ve İlke bu tarihte biraraya gelerek birkaç ay sonunda bas gitarda Ege Göktuna ve davulda da Serkan Ayman’la birlikte “TEN” ismiyle Beyoğlu Hayal Kahvesinde Pazar akşamları çalmaya başladı. 1996 – 2000 yılları arasında grup İstanbul’da canlı müzik yapılan başlıca mekanların neredeyse hepsinde uzun süreli sayılabilecek programlar yaptı. Taksim gecelerinde canlı müziğin “cover” dan ibaret olduğu dönemde Redd canlı performanstaki başarısı, farklı parça seçimleri ve bu parçaların özgün yorumları ile dikkat çekmeyi başardı.
2000 yılında grup canlı müzik mekanlarında çalmaya devam ederken aynı anda beste çalışmaları yapmaya karar verdi. İlk beste çalışmaları Berke ve Doğan ‘ın evde parça yazıp kaydetmesiyle başladı. 2002 yılında, beste çalışmaları devam ederken, İstanbul’daki canlı müzik mekanlarının ve canlı müziğin hızlı dejenerasyonu Redd’i bar programlarını askıya almaya itti. Grup 2003 yılında beste ve düzenleme çalışmalarını evden stüdyoya taşıma zorunluluğu hissetti.
2003 yılında işin stüdyoya taşınmasıyla birlikte Redd, Suat Ayyıldız ile birlikte çalışma fırsatı buldu. Bir yılı geçen sürede onlarca şarkı yazıldı . Bu şarkılar defalarca düzenlenerek tekrar tekrar kaydedildi. Yoğun prova temposunu kiralık stüdyolarla devam ettiremeyeceğini anlayan grup kendi stüdyosunu kurma kararı aldı.
2004’te kendi prova stüdyosunu oluşturan grup, burada altı ay süren oldukça yoğun bir çalışma temposuna girdi. Üretim aşamasında piyasa ortamının yok etmesi muhtemel özgürlüğünden vazgeçmek istemeyen Redd, ilk albümü olan 50/50 ‘yi kendi başına aşamalar halinde kaydetmeye karar verdi. Albümde co-prodüktör olarak Redd’in yanında yer alan Levent Büyük ‘ün de desteğiyle Redd ilk albümünde de yer alan 50/50, Meleksin Güzel’ i kaydetti. “Kirli Suyunda Parıltılar” albümünde yeniden düzenlenerek yer alacak olan “Aşık” yine aynı dönemde Stüdyo 18’de kaydedildi. Bu süre içinde Stardium’la görüşmelere başlayan Redd, ilk stüdyo sürecinin bitmesine yakın bir tarihte Stardium’un ilk sanatçısı oldu. Kayıtlara kaldığı yerden devam eden grup yaklaşık bir ay içinde albümü yayına hazır hale getirdi. Haftalarca liste başı olacak olan “Mutlu Olmak İçin”’i provalar sırasında albüm listesinden çıkaran grup, şarkıyı Levent Büyük ve Stardium’un ısrarıyla tekrar gündeme aldı. Albüm kayıtlarından önceki gece, şarkı beş yıl aradan sonra yeniden düzenlendi ve Redd’in çıkış şarkısı olarak seçildi. 2005 Şubat’ta çıkan 50/50 isimli albümün çıkış parçası “Mutlu Olmak İçin” birçok radyo ve müzik kanalının listelerinde haftalarca üst sıralarda yer buldu. Daha sonraki klip parçaları “Öperler” ve “Bahçelere Daldık”’la kitlesini genişleten grup, albümün çıkması üzerinden yaklaşık sekiz ay geçmişken ikinci albümü için çalışmalara başladı.
İkinci albüm çalışmalarına başlandığı sıralarda Redd, Suat Ayyıldız’ın da katılımıyla beş kişi oldu. İlk albümün çıkmasından bir süre sonra Stardium’la yollarını ayıran Redd ikinci albüm için Pasaj Müzik’le anlaştı. Yine yoğun bir prova süreci yaşayan grup 2006 Mayıs ayı başında “Kirli Suyunda Parıltılar” ismiyle ikinci albümünü yayınladı. “Falan Filan” isimli çıkış parçası altı hafta boyunca Türkiye müzik listelerinde birinci oldu. Aynı tarihlerde MTV Europe’da World Chart’a 10 numaradan giriş yaptı. İkinci klipleri “Hala Aşk Var Mı” yı 2006 Kasım ayında çıkaran grup , bu şarkıyla da uzun süre liste başı oldu.
Redd, 2005 ve 2006 yılında Türkiye’nin bir çok yerinde konser verdi. 2006 yazında Bulutsuzluk Özlemi’nin 20. Yılı için Açık Hava Sahnesi’nde düzenlenen konserde sahne performansı ve farklı sound’u ile çok konuşulurken Barışa Rock konserinin de kuşkusuz yine en fazla dikkat çeken gruplarından biri oldu. Canlı performansı ve sahnesiyle dikkat çeken Redd konserlerinde kullandığı özenle secilmiş videolarla şarkı sözlerindeki derin anlatımı zenginleştirmeyi amaçlamaktadır.
Videokliplerinde de farklı bir anlatım dili üzerinde duran Redd bilinen tüm Rock klişelerini de şiddetle reddeden bir çizgide, işitsel anlatım kadar görsel anlatımın da önemli olduğunu savunan, müzikal kaygısı kadar felsefi ve estetik kaygısı da yoğun bir gruptur.
Redd, hayat görüşü ile müzikal tavrı arasında gerçek bir tutarlılık yakalayabilmiş belki de ender rock gruplarındandır. Redd üyelerinin her birinin sıradışı hikayeleri olması belki de bunun en önemli göstergelerinden biridir. Redd’in farklı duruşunun ardında şarkı sözlerindeki kendine haslığı, benzersizliği ve müzikal kabiliyeti, On yılı birlikte çalarak, yazarak ve üreterek geçirmiş olmasının, insanın hayata bakışının onun sanatsal ifadesini oluşturması gerektiğine inancı yatmaktadır.
(http://www.redd.com.tr)
-Albümler-
50/50
01 Bahçelere daldık
02 Mutlu olmak için
03 Öperler
04 Keyifli bir gün
05 50/50
06 Deliyim
07 Meleksin güzel
08 Sen kendinde ol yeter
09 Nefes
10 Yalancı dünya
Kirli Suyunda Parıltılar
01 Falan Filan
02 Hala Aşk Var Mı
03 Prensesin Uykusuyum
04 Artık Melek Değilim
05 Bak Keyfine
06 Aşık
07 Dünya
08 Kirli Suyunda Parıltılar
09 Ne Olmaya Geldim
10 Roman Kahramanı
11 Çığlık Çığlığa
Falan filan - http://www.youtube.com/watch?v=QcgQBNUkZQA
Hala Aşk Var mı - http://www.youtube.com/watch?v=cimjyZx2Po0
Dünya - http://www.youtube.com/watch?v=rLB0J6r0-WI
Mutlu olmak için - http://www.youtube.com/watch?v=WCwTOxNC1oU
Bahçelere daldık - http://www.youtube.com/watch?v=XXWFoP8_gPs
oldukça başarılı bir grup ama sık takip ettiğimi söyleyemem
imza by Daydream *-*
Spoiler:
°•.•°•.Girugamesh (ギルガメッシュ) Türkiye.•°•.•°
doğan harika biri,sesi,müziği herşeyiyle
kardeşim bu gruba hastaa
resimleri heryerde doğanın kardeşi adı neydi bi bakiimm: hı güneş ona manyak hasta her gördüğünde öpüyo , güzel şarkıları var
kirli suyunda parıltılar,dünya ( favarim şarkı) , mutlu olmak için,falan filan (üff harika şarkı),
kardeşim bu gruba hastaa
resimleri heryerde doğanın kardeşi adı neydi bi bakiimm: hı güneş ona manyak hasta her gördüğünde öpüyo , güzel şarkıları var
kirli suyunda parıltılar,dünya ( favarim şarkı) , mutlu olmak için,falan filan (üff harika şarkı),
By Princess Moon
Rock & Metal Music Download
Ruhum bana vazetti ve ne cücelerden daha büyük, ne de devlerden daha küçük olduğumu gösterdi.
Ruhum bana vazedene kadar insanlığı iki kişi olarak görürdüm: Biri acıdığım, güçsüz; diğeri izlediğim yada direndiğim güçlü.
Ama şimdi her ikisi de olduğumu ve ikisinin aynı maddeden yapıldığını biliyorum.
REDD--HER NEYSE
Biraz gevşetebilsem göğüs kafesimi
Dokunup durdurabilsem attığın yeri
Boşalttığın yere ne koyduysam dolmuyor
Dakka başı bir off içimden hiç eksik olmuyor
Her neyse işte özledim seni o kadar...
Boş düşünce balonu başımın tam üstünde
Bir şey yazmaz oldu senden sonra içinde
Boşalttığın yere ne koyduysam dolmuyor
Koşmak istesem de sana hayat beni geri çekiyor
Her neyse işte özledim seni o kadar...
Bir şiir olamadım kafiyene uyamadım
Sen kaçtın ben kelime bulup seni tutamadım
Boşalttığın yere ne koyduysam dolmuyor
Dakka başı bir off içimden hiç eksik olmuyor
Her neyse işte özledim seni
Her neyse işte böylesi hayat nereye kadar...
REDD--ARTIK MELEK DEĞİLİM
Bir korkuluk gibi içime dikildin
Beni daha başlamadan bitirdin
Bir hayat gibi avcuma çizildin
beni kemirdin neye çevirdin sen
Kanatlarım yoktu benim
Ama bir zamanlar melektim
Kirlendim
Gördüğün rüyayı bozmaya geldim ben
Sevdiğin dünyayı durdurmaya geldim
Bütün zehirleri koymaya geldim ben
Kırılmamış son kalbi kırmaya geldim
Çok değiştim ben, artık melek değilim
Bir korkuluk gibi kalbime dikildin
Beni daha başlamadan bitirdin
Bir hayat gibi avcuma çizildin
Beni kemirdin neye çevirdin sen
Kanatlarım yoktu benim
Ama bir zamanlar melektim
Kirlendim, sana geldim
Gördüğün rüyayı bozmaya geldim ben
Sevdiğin dünyayı durdurmaya geldim
Bütün zehirleri koymaya geldim ben
Kırılmamış son kalbi kırmaya geldim
Çok değiştim ben, artık melek değilim
Ne vurucu sözler ama.Bir de dinlemenizi tavsiye ederim.
Biraz gevşetebilsem göğüs kafesimi
Dokunup durdurabilsem attığın yeri
Boşalttığın yere ne koyduysam dolmuyor
Dakka başı bir off içimden hiç eksik olmuyor
Her neyse işte özledim seni o kadar...
Boş düşünce balonu başımın tam üstünde
Bir şey yazmaz oldu senden sonra içinde
Boşalttığın yere ne koyduysam dolmuyor
Koşmak istesem de sana hayat beni geri çekiyor
Her neyse işte özledim seni o kadar...
Bir şiir olamadım kafiyene uyamadım
Sen kaçtın ben kelime bulup seni tutamadım
Boşalttığın yere ne koyduysam dolmuyor
Dakka başı bir off içimden hiç eksik olmuyor
Her neyse işte özledim seni
Her neyse işte böylesi hayat nereye kadar...
REDD--ARTIK MELEK DEĞİLİM
Bir korkuluk gibi içime dikildin
Beni daha başlamadan bitirdin
Bir hayat gibi avcuma çizildin
beni kemirdin neye çevirdin sen
Kanatlarım yoktu benim
Ama bir zamanlar melektim
Kirlendim
Gördüğün rüyayı bozmaya geldim ben
Sevdiğin dünyayı durdurmaya geldim
Bütün zehirleri koymaya geldim ben
Kırılmamış son kalbi kırmaya geldim
Çok değiştim ben, artık melek değilim
Bir korkuluk gibi kalbime dikildin
Beni daha başlamadan bitirdin
Bir hayat gibi avcuma çizildin
Beni kemirdin neye çevirdin sen
Kanatlarım yoktu benim
Ama bir zamanlar melektim
Kirlendim, sana geldim
Gördüğün rüyayı bozmaya geldim ben
Sevdiğin dünyayı durdurmaya geldim
Bütün zehirleri koymaya geldim ben
Kırılmamış son kalbi kırmaya geldim
Çok değiştim ben, artık melek değilim
Ne vurucu sözler ama.Bir de dinlemenizi tavsiye ederim.
http://myanimelist.net/profile/Marvelgirl
animelist aldım yuhaa ^ . ^
animelist aldım yuhaa ^ . ^
1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [ 9 mesaj ] |
Bu forumda yeni başlıklar açamazsınız Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız |